advertise

فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست

کلینیک دانش

خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست

دنیای امروز را نمی توان متصور شد بی آنکه نیم‌نگاهی نداشته باشیم به مسائلی که خواهند توانست در رابطه با زیبایی و جوانسازی پوست نقشی مهم ایفا کنند. موارد فراوانی را می توان برشمرد که در مورد زیبایی پوست کمک کننده باشند. با توجه به درخواست های مکرر شما عزیزان در رابطه با اینکه مقاله ای تحت عنوان فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست در سایت دکتر فرزانه دانش به رشته تحریر درآید بر آن شدیم تا به خواسته های تان جامه عمل بپوشانیم. اولین نکته این است که خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست بسی فراوان هستند و ما در این نوشتار تلاش خواهیم کرد تا به اصلی ترین فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست اشاره داشته باشیم. بایستی عنوان کنیم که از نظر پزشکان، پوست یک اندام چند منظوره و بزرگترین اندام بدن به شمار می رود. ظاهر پوست به‌ طورکلی صحت و سلامت آن را نشان خواهد داد. نکته این است که پوست، کاربرد و عملکرد زیادی دارد که نقش اساسی آن فراهم کردن یک سد محکم و تا حدودی غیرقابل نفوذ بین محیط خارجی و آلودگی ‌های آن و بافت بدن فرد است. ضمنا نباید از یاد برد که پوست محافظی در برابر سرما، تهدیدات مکانیکی و شیمیایی، عوامل بیماری‌ زا، اشعه فرابنفش و حتی کم‌ آبی می باشد. بررسی خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست را ادامه می دهیم با ذکر این نکته مهم که واضح است که پوست در تماس مداوم با محیط خارجی، بیشتر از سایر اندام‌ های ما در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. پوست ما به‌ طور معمول حاوی مقدار زیادی ویتامین سی می باشد. بیشتر ویتامین سی موجود در پوست در لایه آندرودرم (قسمت داخلی) قرار دارد. این ویتامین از رگ‌ های خونی در لایه‌ های پوستی به سلول ‌ها منتقل خواهد گردید. شایان ذکر است بدانید سطح ویتامین موجود در کل پوست یکسان نبوده و تفاوت قابل توجهی در سطوح مختلف دیده خواهد شد. بیشتر کارشناسان حوزه سلامت بر این یاور هستند که ویتامین سی در پوست پیر یا آسیب دیده از نور، کمتر یافت خواهد گردید. ویتامین سی در واقع یک آنتی‌ اکسیدان قوی ست که با خواص ضد رادیکال آزاد بودن خود موجب از بین بردن سلول‌ های سرطانی و همچنین جلوگیری از پیر شدن پوست می گردد. این خاصیت سبب گردیده تا بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی این ویتامین مفید باشند. چه پوستی خشک، چرب یا ترکیبی داشته باشید، ویتامین سی برای سلامت پوست شما مفید است و کمک می‌ کند تا پوستی سالم‌ و شاداب ‌تر داشته باشید.مثبت ترین خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست را عنوان خواهیم کرد. درخشندگی و یکدست ساختن پوست از مهم ترین خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست خواهد بود. توضیح این است که ویتامین سی عوارض ناشی از تابش آفتاب را به حداقل می رساند و از قرمزی و التهابات پوست جلوگیری به عمل خواهد آورد. این ویتامین ضمنا سبب یکدست شدن رنگ پوست، افزایش درخشندگی و شفافیت پوست می شود. کاهش التهابات و انواع لکه های پوستی نیز می تواند از جمله فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست به شمار رود.


ویتامین سی نقش مهمی در کاهش قرمزی جای جوش و التهابات پوستی دارد. از آنجایی که لکه های پوستی به دلیل افزایش رنگدانه ها و تجمع آن ها در پوست ایجاد می شود استفاده از ویتامین سی موجب کم رنگ شدن این لکه ها گردیده و از این رو نقش مهمی در درخشندگی پوست دارد. حُسن دیگر ویتامین سی در واقع بهبود سریع زخم ها ست و به همین دلیل است که بسیاری از محصولات ترمیم کننده زخم حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین سی هستند. بررسی و تحلیل موضوع فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست نشان می دهد که جلوگیری از ایجاد چین و چروک از خواص اصلی ویتامین سی برای پوست می باشد. توضیح این است که علاوه بر افزایش سن، عوامل بسیاری نظیر اشعه ماوراء بنفش، رادیکال های آزاد محیط، استرس و سیگار سبب ایجاد چین و چروک پوستی خواهند گردید. ویتامین سی به لطف بهره مندی از خاصیت آنتی اکسیدانی همانند یک سد دفاعی عمل نموده و نتیجتا و از پوست در برابر این عوامل محافظت می کند، به بازسازی و ترمیم پوست یاری خواهد رساند و در نهایت موجب کاهش اثرات پیری پوست می گردد. افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست را نیطز می بایست از صایل ترین خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست دانست. دکتر فرزانه دانش عنوان می کند ویتامین سی موجب تحریک رشته های کلاژن ساز می شود که همین امر موجب افزایش کلاژن سازی و افزایش انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی پوست می گردد. در این حالت پوست مستحکم و سفت گردیدهو در مقابل آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش آلفا و بتا مقاوم خواهد شد. از دیگر مواردی خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست آبرسانی و تأمین آب پوست می باشد. بی آبی پوست موجب ایجاد خطوط ریز در پوست صورت می شود که مصرف ویتامین سی با آبرسانی به پوست رطوبت مورد نیاز پوست را حفظ می کند و از خشکی و دهیدراته شدن آن ممانعت خواهد ورزید.

کلینیک دانش

کلینیک دانش

 درمان موضعی پوست: را نیز می توان از دیگر خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست به شمار آورد. قرار گرفتن در معرض آفتاب سبب ایجاد چین و چروک پوستی، لک های پوستی، انواع کک و مک، سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست می گردد. این در حالی ست که سرم ها و کرم های ویتامین سی در صورتی که به شکل موضعی مورد استفاده قرار گیرند سبب التیام پوست می شوند و از ایجاد چنین عوارضی جلوگیری خواهند نمود. می بایست این نکته مهم را دریابید که ویتامین سی جایگزین ضد آفتاب نمی باشد ولیکن می تواند التهاباتی همچون آفتاب سوختگی را ترمیم نماید. حال باید بدانید که خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست زمانی می تواند خود را به خوبی نشان دهد که به هنگام، مورد استفاده قرار گیرد از سوی شما گرامیان. آگاهی داشتن از بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست بسیار اهمیت دارد. دکتر فرزانه دانش بیان می کند که ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب است. ویتامین‌ های محلول در آب با معده خالی بهتر جذب خواهند شد. بنابراین بهتر است آنها را به صورت ناشتا (چیزی حدود سی دقیقه پیش از غذا، یا دو ساعت پس از غذا) میل نمائید. در صورتی‌که ناراحتی گوارشی ایجاد می‌ کند می‌ توانید همراه یا بعد از غذا از خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست بهره مند شوید. سرم ویتامین سی عموما یک یا دو بار در روز استفاده خواهد گردید. پس از پاکسازی پوست صورت به ویژه در شب ها، بعد از شستن عمقی صورت خود به استفاده از سرم ویتامین سی اولویت دهید. به این ترتیب اجازه خواهید داد مواد مفید سرم ویتامین سی به طور عمیق جذب پوست تان گردد. همراه باشید با تیم تخصصی کلینیک دانش تا در رابطه با خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست بیشتر بدانید.

نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست

در مورد استفاده از انواع ویتامین ها برای زیباسازی پوست تا به حال بسیار سخن به میان آمده است. بحث ما اما در این مقاله متمرکز گردیده بر فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست شما عزیزان. نکته مهم این است که برای بهره گیری از خواص هر ماده غذایی، پروتئینینی، ویتامینه، و ... می بایست توجه داشت که به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرند تا محاسن خود را بروز دهند. نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست فراوان است و شما باید بدانید این نکات چیست. بررسی نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست به ما گوشزد می کند تا به هنگام استفاده از ویتامین سی انتظارات معقولی را داشته باشیم. همراه باشید با تیم کارشناسی سایت کلینیک دانش تا دریابید نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست را. در ابتدا می بایست عنوان کرد که مستقیم ترین راه برای بهره مندی از ویتامین سی را باید بدانید. اگرچه به احتمال زیاد ویتامین سی را در رژیم غذایی خود دریافت می ‌کنید، هیچ راهی برای تضمین این که به طور مستقیم به پوست شما می ‌رود وجود ندارد. به عقیده دکتر فرزانه دانش استفاده از سرم‌ ها و سایر محصولات موضعی مستقیم ‌ترین راه برای بهره مندی از خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست می باشد. استفاده از ویتامین سی برای فراد دارای پوست سبب بروز آکنه می شود یا خیر نیز از مواردی ست که مورد نظر کاربران سایت کلینیک دانش بوده است. یک نوع ویتامین سی محلول در آب که اسکوربیک اسید نام دارد ترکیبی بسیار سبک بوده که به خوبی جذب پوست می‌شود و به هیچ وجه موجب ایجاد جوش نخواهد شد و برخلاف تصور عموم از بروز جوش نیز جلوگیری و ممانعت خواهد کرد. خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست را باید بدانید. آبرسان پوست، روشن کننده، کاهش قرمزی و یکنواخت شدن رنگ پوست، کاهش تیرگی حلقه‌ های زیر چشم، افزایش تولید کلاژن، جلوگیری از افتادگی پوست، آنتی اکسیدان قوی، و اینکه ویتامین سی به بهبود زخم کمک می ‌کند را می توان از اصلی ترین تاثیرات این ویتامین بر پوست داست. برخی تمایل دارند تا بدانند ویتامین سی برای مو مفید خواهد بود یا خیر. بدانید که مو از پروتئین کراتین ساخته شده و به صورت دائم از سمت ریشه که درون فولیکول است، رشد می ‌کند. ویتامین سی در واقع کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول ‌های موی شما خواهد داد. ضمنا ویتامین سی به فولیکول مو کمک کرده تا با جذب آهن، قوی‌ تر گردد.


کلینیک دانش

_ بررسی نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست بیان می کند که این ویتامین به کاهش قرمزی و یکنواخت شدن رنگ پوست شما کمک خواهد نمود. خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست همچنین از طریق ظرفیت آنتی اکسیدانی خود به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل خواهد کرد. این موضوع به این معنی می باشد که پوست شما را تسکین داده و پف را کاهش خواهد داد و به صورت تان اجازه می دهد تا از میان برود. عملکرد ضد التهابی و تأثیر ویتامین سی بر پوست می تواند کمک نمیاد به شما عزیزانی که در پی جوانسازی پوست خود هستید. کاهش ترکیبی لکه‌ های تیره، قرمزی و سوزش، رنگ پوستی شفاف و صاف را ایجاد می کند. رادیکال‌ های آزاد که سبب آسیب اکسیداتیو می ‌شوند را خنثی خواهد کرد استفاده از ویتامین سی. خواص ضدالتهابی ویتامین سی می‌تواند به کاهش قرمزی کمک کند، که به نوبه خود خواهد توانست سبب ایجاد یکنواختی پوست گردد. ویتامین سی خواهد توانست بهینه سازی سیستم ایمنی برای جلوگیری از پاسخ ایمنی التهابی را در دستور کار خود قرار دهد.
_ فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست نشان داده است که این ویتامین به جلوگیری از افتادگی پوست کمک خواهد نمود. تولید کلاژن با خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست مرتبط خواهد بود. توضیح این است که هنگامی که سطح کلاژن شروع به کاهش می ‌کند، به احتمال زیاد پوست شروع به افتادگی کند. استفاده از سرم ویتامین سی به عقیده دکتر فرزانه دانش ممکن است تولید کلاژن را افزایش داده و در نتیجه یک اثر سفت کننده کلی ایجاد کند. این بدان معنی ست که ویتامین سی می‌ تواند به کاهش ظاهر افتادگی پوست کمک نموده و پوست تان را سفت ‌تر و شاداب ‌تر نشان دهد.
_ محافظت از پوست در برابر رادیکال ‎های آزاد از تأثیرات مثبت استفاده از ویتامین سی برای پوست خواهد بود. در ابتدا باید این نکته را بدانید که رادیکال ‎های آزاد مولکول‎های مخربی هستند که سبب آسیب رسانی به بافت پوستی خواهند گردید. رادیکال ‌های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند که همواره به دنبال پر کردن جای خالی تک الکترونی که برای رسیدن به سطح پایداری کم دارند، می گردند. آنها برای رسیدن به پایداری از مولکول ‎های اطراف خود تک الکترون می‎را ربوده و آن ها را هم به شکل ناپایدار در خواهند آورد. در زندگی روزمره شهری به سبب وجود آلاینده ‌‎های معلق در هوا پوست ما با انواع مختلفی از رادیکال‎های آزاد در تماس است. رادیکال ‎های آزاد توانایی ایجاد زنجیره تخریبی روی پوست را خواهند داشت. در این زنجیره مخرب سلول‎های سطحی پوست تحت تاثیر قرار گرفته و متعاقبا سبب ضعیف شدن و پیری آن ها خواهد گردید. آنتی اکسیدان به عنوان عامل مغذی در دسترس رادیکال‎ های آزاد قرار خواهند گرفت. در این حالت رادیکال‎ های آزاد به جای تغذیه از الکترون ‎های آزاد سلول‎ های پوستی از ویتامین سی (آسکوربیک اسید موجود در آن) تغذیه می نماید. به سلول‎ های پوستی آسیبی وارد نخواهد آمد و از تشکیل زنجیره تخریبی روی سلول‎ های پوستی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
_ روشن کننده گی را باید از سری فواید و تاثیرات ویتامین سی برای پوست دانست. ویتامین سی می ‌تواند به محو شدن رنگدانه ‌ها کمک کند و سطح پوست را صاف کرده تا تیرگی را کاهش دهد. فواید تاثیرات ویتامین سی برای پوست شامل درخشندگی و جوانی می باشد. تحقیقاتی در این رابطه انجام گرفته که نشان می دهد کاربرد ویتامین سی این است که مانع از تولید ملانین، رنگدانه مسئول رنگ پوست می گردد. این امر خواهد توانست به راحتی به محو شدن لکه‌ های تیره و کدری عمومی کمک کند که از دریافت آن درخشش شبنم جلوگیری می نماید.
_ ویتامین سی و جلوگیری از سفیدی زودرس مو یکی از موضوعاتی ست که باید به آن توجه داشت. ویتامین سی نه تنها سبب کاهش ریزش مو می ‌شود بلکه با جلوگیری از سفیدی زودرس، به حفظ رنگ طبیعی مو کمک خواهد کرد. بدانید که یکی از دلایل سفیدی و ضعیف شدن مو رادیکال‌های آزاد هستند. طبق تحقیقات انجام شده، ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی بوده که از مو در برابر این رادیکال‌ ها محافظت خواهد نمود. به عقیده کارشناسان کلینیک زیبایی دانش پاره ای مواقع خشکی مو و موخوره می ‌تواند نشانه کمبود ویتامین سی باشد. این موضوع نه تنها ناخوشایند است بلکه می ‌تواند سرعت ریزش مو را بیشتر کند. برای جلوگیری از این روند، توصیه می گردد روزانه به مقدار هفتاد و پنج تا نود میلی‌گرم ویتامین سی مصرف نمائید.
_ جالب است بدانید که ویتامین سی آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید. پس می توان بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست را با این موضوع نیز ادامه داد. بدانید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض استرس اکسیدان از طریق آلاینده ‌ها یا تابش اشعه ماوراء بنفش با کاهش سطح ویتامین سی در پوست همراه می باشد. سطوح ویتامین سی همچنین در پوست‌ های مسن یا آسیب دیده از نور کمتر است، اگرچه پژوهشگران اطمینان ندارندکه آیا این یک علت یا معلول است. آسیب خورشید توسط مولکول‌ هایی به نام رادیکال‌ های آزاد ایجاد خواهد شد. اینها اتم هایی هستند که یک الکترون از دست رفته دارند. رادیکال ‌های آزاد به دنبال اتم‌ های دیگری می ‌گردند که خواهند توانست الکترون را از آنها بربایند و این موضوع خواهد توانست منجر به آسیب قابل توجهی به پوست گردد. ویتامین سی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ ها با دادن الکترون به این رادیکال‌های آزاد از سلول ‌های سالم پوست محافظت می‌کنند و آنها را بی ضرر می‌کنند. در روند بررسی موضوع فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست می بایست اشاره کنیم که مفید بودن آنتی اکسیدان‌ ها برای پوست بدیهی ست. ویتامین سی یکی از آنتی اکسیدان‎های قوی به حساب خواهد آمد که در کرم‎ ها و محصولات مراقبت پوستی مورد استفاده قرار می ‎گیرد. ماده اصلی که موجب فعالیت قوی آنتی اکسیدانی ویتامین سی می گردد بی شک اسید آسکوربیک می باشد. از مثبت ترین تأثیرات آن بی گمان خاصیت جوان سازی و کاهش علائم پیری پوست می باشد. ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین سی سبب یکدست شدن رنگ پوست و نرمی، لطافت و یکنواختی بافت پوست خواهد گردید. به طور کلی آنتی اکسیدان ‎ها این توان را دارند از برخی آسیب ‌ها به سلول ‎های پوستی ممانعت نمایند. بدانی که هنگامی که بیان می شود محصولی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی ست، یعنی این محصول می ‌تواند همانند یک سد دفاع خوب عمل نموده و از سلول‌ های پوستی در مقابل آسیب ‌های ناشی از رادیکال ‌های آزاد محافظت نماید.
_ بیان شده است بار ها که ویتامنی سی موجب افزایش تولید کلاژن می گردد. این امر را می توان از اصلی ترین مواردی دانست که در رابطه با فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست اهمیت خواهد داشت. ویتامین سی سبب تحریک کلاژن خواهد گردید و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب ‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند. این ماده همچنین کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌ های موی شما داده و به این شکل سبب تقویت موهای تان نیز خواهد شد. این ویتامین نقش خاصی در ساخت کلاژن پوستی دارد. دلیل اصلی آن این است که ساخت پروتئین کلاژن در بدن نیازمند ترکیبات ویژه ‌ای مانند ویتامین سی می باشد. نتیجه اینکه چنانچه این ویتامین به بدن برسد، کلاژن سازی بیشتر و بهتر صورت گرفته و همین امر به سفتی بافت پوست کمک شایان توجهی خواهد نمود. توضیح تکمیلی این است که کلاژن یک پروتئین طبیعی ست که با گذشت زمان کاهش خواهد یافت به صورت طبیعی. سطوح پایین کلاژن خواهند توانست منجر به خطوط ظریف و چین و چروک گردد. تأثیر ویتامین سی بر پوست برای تقویت تولید کلاژن از طریق فرآیند سنتز کلاژن شناخته شده است. در واقع، سنتز کلاژن بدون ویتامین سی ممکن نخواهد بود. دلیل اصلی این است که که ویتامین سی کوفاکتور ضروری برای دو آنزیم مورد نیاز برای سنتز کلاژن (پرولیل هیدروکسیلاز، که مولکول کلاژن را تثبیت می نماید و لیزیل هیدروکسیلاز، که استحکام ساختاری را فراهم خواهد آورد) می باشد.
_ بررسی نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست را ادامه می دهیم با ذکر موضوع آبرسانی پوست که توسط این ویتامین انجام می گیرد. بر اساس یک بررسی تحقیقاتی که صورت گرفته است بیشتر پوست سالم حاوی غلظت بالایی از ویتامین سی بوده که نشان می‌ دهد ویتامین سی از طریق گردش خون در بدن تجمع خواهد یافت. در مرور تاثیرات ویتامین سی برای پوست همین موضوع کفایت می کند که بدانید ویتامین سی موضعی به شکل اسید اسکوربیک به بهترین وجه به پوست نفوذ خواهد نمود. آسکوربیل فسفات منیزیم، یکی دیگر از مشتقات ویتامین سی مورد استفاده در مراقبت از پوست می باشدکه اثر آبرسانی روی پوست دارد. از دست دادن آب از طریق اپیدرمی را کاهش داده و به پوست انسان اجازه خواهد داد رطوبت را بهتر حفظ نماید.
_ مو های قوی و سالم می تواند با استفاده از ویتامین سی نیز حاصل شود. همانطور که می دانید در واقع مو از پروتئین کراتین ساخته شده و به صورت دائم از سمت ریشه که درون فولیکول است، رشد می ‌کند. ویتامین سی در واقع کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول ‌های موی شما خواهد داد. همچنین ویتامین سی به فولیکول مو کمک شایان توجهی نموده تا با جذب آهن، قوی ‌تر گردد. ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب بوده و به همین دلیل، برخلاف ویتامین ‌های محلول در چربی، نمی ‌تواند درون بدن ذخیره گردد. نتیجتا برای بهره‌ مندی از فواید ویتامین سی باید مصرف آن را به صورت منظم در برنامه غذایی خود قرار دهید. کلاژن تولید شده کمک نموده تا موی شما به پوست سرتان محکم متصل بماند و ریزش مو به طور قابل توجهی کاهش یابد. در ریشه هر رشته از مو، فولیکول از مجموعه سلول ‌هایی ساخته شده است که تقسیم می ‌شوند و رشد می نمایند. برخی از این سلول ‌ها، ساقه مو را ایجاد می ‌کنند که سبب رشد مو می گردند. حفظ سلامتی فولیکول‌ های مو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین سبب تأمین میزان کافی از ویتامین سی برای فولیکول ‌ها، یکی از راه ‌های رسیدن به این هدف است. نتیجه اینکه همیشه مراقب کافی بودن میزان ویتامین سی دریافتی در رژیم غذایی خود باشید. ویتامین سی نه تنها باعث کاهش ریزش مو می ‌شود بلکه با جلوگیری از سفیدی زودرس، به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می نماید.
_ فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست را می توان به این موضوع نیز ارتباط داد که این ویتامین می تواندبه بهبود زخم کمک نماید. شواهد اولیه نشان داده اند که فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست می‌تواند باعث تسریع در روند بهبود زخم شود و نیاز بیماران دچار سوختگی‌ های شدید به ونتیلاسیون را کاهش ‌دهد. آنتی‌اکسیدان ‌های موجود در ویتامین سی همانطور که می توان انتظار داشت به درمان جای زخم ناشی از سوختگی کمک خواهند کرد. با توجه به اثرات آن بر آفتاب سوختگی، جای تعجب نیست که بگوئیم مصرف ویتامین سی می‌تواند بهبود کلی زخم را تسریع کند. بهبود سالم زخم خطر التهاب، عفونت و جای زخم را کاهش خواهد داد. مکمل ویتامین سی در واقع تأثیر مثبتی بر بیان ژن در فیبروبلاست‌های پوست انسان دارد. ترمیم سریع تر بازهای DNA آسیب دیده، افزایش تحریک میتوژنیک یا تکثیر سلولی، و افزایش تحرک سلولی یا حرکت خود به خود سلول از یک مکان به مکان دیگر با مصرف انرژی را می توان از این موارد دانست.
_ نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست نشان می دهد که تاثیر ویتامین سی بر پوست به کاهش تیرگی حلقه ‌های زیر چشم کمک خواهد کرد. دکتر فرزانه دانش عنوان می کند سرم ‌های ویتامین سی خواهند توانست با حجیم کردن و آبرسانی به ناحیه زیر چشم به صاف کردن خطوط ریز کمک کنند. اگرچه ویتامین سی در کاهش قرمزی کلی موثرتر می باشد ولیکن برخی افراد اذعان می کنند که می ‌تواند به کاهش تغییر رنگ مرتبط با حلقه ‌های زیر چشم کمک شایان توجهی نماید. به زبانی دیگر بیان می کنیم که ویتامین سی در واقع سبب تحریک کلاژن شده و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب رسان مانند انواع آلودگی ‌ها محافظت خواهد نمود. ویتامین سی به شکل ده درصد آسکوربات سدیم با ضخیم شدن درم پلک و پنهان کردن رنگ تیره ناشی از احتقان خون، سیاهی پلک پایین را پس از حدود شش ماه استفاده بهبود خواهد بخشید. برخی از دیگر راه‌ ها برای کمک به خلاص شدن از شر کیسه‌ های زیر چشم شامل استفاده از کمپرس سرد و افزودن رتینول به روتین مراقبت از پوست می باشد.

دریافت مشاوره از متخصص پوست و مو

اگر به دنبال رزرو نوبت برای دریافت خدمات درمانی پوست و مو، زیبایی پوست و مو و لاغری هستید، می توانید ثبت درخواست نموده و با مشاوره رایگان ما با خیالی آسوده نوبت خود را رزرو نمایید.

بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست

تا به این قسمت از مقاله فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست تلاش کردیم تا اصلی ترین نکات را به شما انتقال دهیم تا بدانید از چه رو می بایست بهره برید از فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست خود. دکتر فرزانه دانش عموما به تمامی زیباجویان متذکر می شود که حتما استفاده از ویتامین سی را به صورت روزانه در دستور کار خود قرار دهند تا به این ترتیب از خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست خود بهره مند شوند. بی اغراق می توان عنوان کرد که نکات استفاده از ویتامین سی برای پوست بسیار متنوع و فراوان هستند. پوست خود را حفظ کنید تا کمتر نیاز پیدا کنید به پزشکان مراجعه داشته باشید. در هر صورت بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست از وظایف ما ست تا شما بدانید این ویتامین را به چه شکل مورد استفاده قرار دهید. لازم است بدانید که بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست از اصلی ترین مواردی ست که باید به آن توجه داشته باشید. تاثیر ویتامین سی بر پوست را بیان می کنیم. ویتامین سی در واقع به سان یک مادر که از نوزاد تازه متولد شده خود مراقبت می‌ کند از پوست شما محافظت خواهد نمود. برخی از پزشکان بر این باور هستند که این ویتامین، بر تمامی ساختار پوست تاثیری مثبت دارد. مثال این است که می ‌توان به بهبود رنگ و بافت پوست، آبرسانی به پوست و کاهش علائم پیری اشاره نمود. به عقیده کارشناسان سایت کلینیک زیبایی دانش افزودن ویتامین سی به روتین مراقبت از پوست، نه تنها چهره شما را روشن می‌ سازد، بلکه از آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و رادیکال ‌های آزاد مضر نیز جلوگیری خواهد کرد. باید این نکته را بدانید که پوست به‌طور طبیعی حاوی چه‌مقدار ویتامین سی می باشد. تأکید می کنیم پوست انسان به صورت معمول حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است. بیشتر ویتامین سی موجود در پوست در لایه آندرودرم یا همان قسمت داخلی پوست قرار دارد. ویتامین سی از رگ‌ های خونی در لایه‌ های پوستی به سلول‌ ها منتقل خواهد گردید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سطح ویتامین موجود در کل پوست یکسان نبوده و تفاوت قابل توجهی در سطوح مختلف مشاهده می گردد. بنا بر گزارش ‌های مختلف، ویتامین سی در پوست پیر یا آسیب دیده از نور، کمتر یافت خواهد شد. بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست را با ذکر این نکته ادامه می دهیم که باید میزان مصرف ویتامین سی به صورت روزانه را بدانید و به آن توجه نمائید. بزرگسالان نوزده تا شصت و چهار ساله به حدود چهل میلی‌گرم ویتامین سی در روز نیاز مبرم خواهند داشت. همانگونه که بیان کردیم ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب می باشد. بنابراین نیاز است تا به ‌صورت روزانه از آن بهره گیری نمود. برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، توصیه کارشناسان کلینیک زیبایی دانش این است که از لوازم حاوی ویتامین سی یک تا دو مرتبه در روز استفاده کنید. می ‌توانید یک مرتبه در صبح و یک مرتبه دیگر نیز در شب از ویتامین سی استفاده کنید. حتما پس از مصرف ویتامین سی از یک مرطوب‌کننده با اس پی اف بالا استفاده نمائید. ضروری خواهد بود که دستورالعمل‌ های روی بسته ‌بندی محصول خود را دنبال نمائید به این دلیل که محتمل است نحوه استفاده محصولات متفاوت باشد.


کلینیک دانش

پرسش این است که به چه شکل از فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست بهره بریم. توضیح این است که چه پوستی خشک، چرب یا ترکیبی داشته باشید، ویتامین سی برای سلامت پوست شما مفید می باشد. ویتامین سی کمک خواهد کرد تا پوستی شاداب تر و جوان تر داشته باشید. دو روش (استفاده تغذیه ‌ای و استفاده موضعی) برای استفاده از ویتامین سی برای مراقبت از پوست وجود دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.
استفاده تغذیه ‌ای نشان می دهد که برخی از مواد خوراکی مثل پرتقال و انواع توت ‌ها، غنی از ویتامین سی هستند. این موضوع کاملا صحت دارد که شما با خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین سی، مقدار زیادی از آن را کسب خواهید کرد ولیکن به صورت کلی این روش، مقدار کافی از این ویتامین را برای پوست شما به ارمغان نخواهد آورد. به همین جهت توصیه می کنیم به ادامه مطلب توجه نمائید. ویتامین دریافتی از مواد غذایی برای سطوح پایین ‌تر پوست یعنی اندرودرم کافی می باشد. مشکل اینجاست که ویتامین به سطوح بالایی پوست نرسیده و تمامی آن در لایه ‌های داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ویتامین C در برخی مواد غذایی یافت خواهد شد. توت سیاه، مرکبات (مانند پرتقال و نارنگی و آبمیوه‌‌ آن ها)، سیب‌ زمینی، فلفل، کلم بروکلی، توت فرنگی، و کلم بروکسل از خاص ترین مواد غذایی ست که مقادیر مناسبی ویتامین سی دارند. توجه نمایئد به این موضوع که مصرف ویتامین سی برای سایر ارگان ‌های بدن فواید بسیار زیادی دارد. مثلا یکی از مهم ‌ترین کاربردهای ویتامین سی، بهبود سیستم ایمنی بدن بوده که مخصوصا رد دوران کرونا بسیار خودنمایی کرد این موضوع مهم.
استفاده موضعی نیز حائز اهمیت خواهد بود. در این روش، ویتامین سی به شکل کاملا مسقیم در بالاترین لایه پوست یعنی مزودرم جذب خواهد گردید. این موضوع تأثیری فوری و سریع بر روی پوست دارد. مصرف موضعی ویتامین سی به صاف شدن پوست، کاهش چین‌و چروک و رفع شدن لکه ‌های تیره کمک خواهد کرد. ویتامین سی در واقع در مرطوب ‌کننده‌ ها و سرم ‌های صورت موجود می باشد. سرم‌ ها غلیظ‌‌تر از مرطوب‌ کننده‌ ها هستند و به سادگی جذب پوست خواهد گردید. بنا به همین دلیل، متخصصان مراقبت از پوست مانند دکتر فرزانه دانش بیشتر استفاده از سرم ‌های ویتامین سی را پیشنهاد خواهند نمود. بنا به برخی از تحقیقات، بیشترین تأثیر ویتامین سی زمانی است که از سرم‌ های موضعی استفاده شود. باور غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه سرم ‌های غلظت پایین آنچنان اثری بر پوست ندارند. می بایست این نکته را بیان کنیم که حتی سرم‌ هایی که غلظتی کمتر از یک درصد دارند نیز سرشار از مزایا برای پوست شما می باشند.


کلینیک دانش

بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست را ادامه می دهیم با ذکر این نکته که ویتامین سی در یکسری محصولات نیز یافت می شود که به آن ها اشاره خواهیم کرد. برای اینکه ویتامین سی را در روتین پوستی خود بگنجانید، می ‌توانید از انواع کرم ضد آفتاب، سرم ویتامین سی، تونر، و نهایتا انواع مرطوب ‌کننده بهره برید.
_ انواع کرم ضد آفتاب‌: همانطور که می دانید انواع کرم ضد آفتاب در واقع پای ثابت روتین مراقبت از پوست تمامی بانوان و آقایان می باشند. انواع کرم ضد آفتابی که حاوی ویتامین سی هستند به انعطاف ‌پذیری پوست کمک شایان توجهی خواهند داشت. ضمنا از یاد نبرید این محصولات از خشک شدن پوست جلوگیری به عمل می آورند. توصیه متخصصان اسن است که محصولات دارای ویتامین سی که در بطری ‌های تیره هستند را خریداری نمایید. ویتامین سی هنگام قرار گرفتن در معرض نور یا هوا تجزیه خواهد شد. بطری ‌های شیشه ‌ای تیره به حفظ اثربخشی و پایداری آن کمک می کند. بررسی فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست نشان می دهد پیش از اینکه از محصولات دارای ویتامین سی بهره برید استفاده کنید، ابتدا به سراغ لوازمی با غلظت پایین از این ویتامین بروید. سپس منتظر واکنش پوست خود بمانید. سوزن ‌سوزن شدن اتفاقی طبیعی می باشد ولیکن چنانچه پوست واکنشی شدید تر نشان داد، می بایست در اولین فرصت و آنی استفاده از محصول را متوقف نمائید. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، از محصولات با غلظت پایین و یک روز در میان بهره گیری فرمائید.
_ سرم ویتامین سی: سرم ‌های ویتامین سی به لطف داشتن میکروکپسول‌ های ویتامین سی در فرمولاسیون خود، با استرس و پیری مقابله خواهند نمود. این محصول در واقع به کلاژن‌ سازی پوست کمک شایان توجهی خواهد کرد و همین موضوع، منجر به صاف و یکدست شدن پوست خواهد شد. در این محصولات شگفت‌ انگیز، شاهد تاثیر ویتامین سی بر پوست خواهید بود. دکتر فرزانه دانش توصیه می کند از این محصول برای بهره گیری از فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست استفاده کنید.
_ تونر: به اطلاع تان می رسانیم که تونر ها در واقع لوسیون ‌های بسیار سبک هستند. این محصولات با مولکول ‌های اکسیژن و هیدروژن فرموله شده اند. تونر ها انواع مختلفی دارند و می ‌توانند حاوی ترکیبات مفیدی مثل عصاره چای سبز، ویتامین سی، و ... باشند.
_ انواع مرطوب ‌کننده: این محصولات مناسب انواع پوست هستند. تأثیر ویتامین سی بر پوست صورت با استفاده از این محصولات، به‌خوبی خود را نشان خواهد داد. همچنین، مرطوب‌ کننده ‌های حاوی ویتامین سی در از بین رفتن لک ‌های تیره پوست نیز بسیار عالی عمل خواهند کرد. انواع کرم‌ مرطوب کننده حاوی ویتامین سیکه در از بین رفتن لکه‌ های تیره پوست تأثیر بسزایی دارند را با کمک مشاورین امر تهیه نمائید.

جراحی پوست و مو اصفهان

انجام انواع عمل های جراحی پوست و مو در اصفهان در کینیک تخصصی دانش

جوان سازی پوست و مو  اصفهان

جوان سازی پوست و مو در استان اصفهان با برترین متدهای روز دنیا

کاشت مو و ابرو در اصفهان

خدمات کاشت و ترمیم مو و ابرو توسط بهترین متخصص زیبایی در اصفهان 

تزریق ژل در اصفهان

تزریق ژل در نقاط مختلف صورت و بدن توسط متخصص زیبایی صورت در اصفهان