advertise

آیا لیفت مژه باعث ریزش آن میشود

آیا لیفت مژه باعث ریزش آن میشود - کلینیک دانش

از کجا بفهمیم لیفت مژه باعث ریزش آن میشود

در میان کارهای مختلفی که برای افزایش جذابیت چهره و چشم‌ ها انجام می شود حتما نام لیفت مژه را شنیده‌ اید. اگر می ‌پرسید لیفت مژه چیست. ماندگاری آن چقدر است و انجام این کار چه عوارض و فوایدی دارد. این موارد در این مقاله پیش روی شما مورد امعان و تتبع قرار گرفته اند. داشتن مژه‌ های بلند و حجیم موجب زیباتر به نظر رسیدن چشم‌ها می شود. همین موضوع موجب شده تا امروزه تکنیک‌های مختلفی برای بلندتر کردن مژه ارائه شود. یکی از جدیدترین روش‌های زیباتر به نظر رسیدن مژه است که بدون اضافه کردن هیچ مژه اضافی و تنها با فر کردن مژه‌های فرد انجام می شود. اما چگونه انجام می شود و چه مزیت‌ها و عوارضی دارد. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به لیفت مژه علاقه داشته باشید اما فکر کنید که لیفت مژه باعث ریزش می شود. لیفت و لمینت مژه از آن دسته کارهای پر طرفداری است که اگر در جای معتبر و توسط فرد متخصص انجام نشود ممکن است یکی از علل ریزش مژه باشد و عوارض دیگری نیز داشته باشد.پس در مرحله اول باید با نحوه انجام آن آشنا شوید و سپس به یک فرد متخصص مراجعه کنید. در ادامه راجع به مزایا معایب و مراقب های قبل و بعد از لیفت مژه به طور مفصل صحبت خواهیم کرد. لمینت و لیفت مژه در اکثر مراکز زیبایی دنیا با مواد گیاهی صورت می گیرد تا عوارض نداشته باشد. با این وجود برخی ممکن است به خاطر تجارب ناخوشایندی که در دیگر روش های زیبایی مژه تجربه کرده اند، نسبت به این روش نیز تردید کنند. بانوان همیشه به دنبال راه کارهایی هستند تا بتوانند بر زیبایی چهره خود بیفزایند و درخشندگی آن را دو چندان کنند. همان طور که می دانید یکی از اجزای زیبا و جذاب صورت هر فردی چشم و ابروی آن است و رسیدگی به آن می تواند ظاهر جذاب و منحصر به فردی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از راه های رسیدگی به چشم ها و ابرو ها لیفت و لمینت کردن مژه ها و ابرو ها می باشد که ظاهر زیبا و جذاب را برای شما به ارمغان می آورد و هم چنین در پر پشت نشان دادن ابرو ها و مژه های شما تأثیر بسزایی دارد. انجام لیفت ولمینت مژه و ابرو دارای مزایا و معایبی می باشد که برای افرادی که می خواهند آن را انجام دهند، دانستن این مسئله بسیار حیاتی است. نخست بهتر است با مفاهیم این مبحث آشنا شویم تا در نهایت بتوانیم پاسخ دقیقی برای پرسش آیا لیفت مژه باعث ریزش آن میشود پیدا کنیم.


کلینیک دانش

لیفت مژه چیست و نکات آن

همانطور که از نام آن پیداست، عملی است که با فر کردن و لیفت کردن مژه‌ها به سمت بالا موجب بلندتر و پرتر به نظر رسیده مژه‌های فرد می شود. درواقع این روش مژه‌ها را بلندتر نشان می‌دهد، اما نمی تواند به افزایش ضخامت و حجم مژه کمک کند. یکی از مزیت‌های این روش نسبت به اکستنشن مژه مصنوعی و مژه مصنوعی طبیعی بودن آن است. در این روش مژه‌های شما کاملا طبیعی هستند و تنها بلندتر از همیشه به نظر می‌رسند. لیفت مژه روشی نیمه دائمی و بدون آسیب برای حالت دادن به مژه‌ها بوده که در سال‌های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در این روش به مژه‌ها فرم و حالت داده می شود تا فرم چشم‌ها بهتر دیده شود و دیگر نیازی به استفاده از فرمژه یا حتی ریمل چشم نداشته باشید. در روش لیفت مژه علاوه بر حالت دهی به مژه‌ها، آن ها به سمت بالا کشیده می شوند تا حجم و طول مناسبی بیابند. جالب است که همزمان با لیفت مژه‌ها می توانید آن ها را به رنگ دلخواهتان نیز درآورید. استفاده مداوم از ریمل چشم می تواند باعث ریزش مژه و حتی بروز حساسیت در چشم‌ها شود و لیفت مژه روشی مناسب برای کنار گذاشتن موقت ریمل است. همانطور که در بالا اشاره کردیم در این روش مژه‌ها بلندتر، حجیم‌تر و حالت‌دار می شوند؛ بنابراین یکی از اصلی‌ترین فواید لیفت مژه عدم نیاز به استفاده روزانه از ریمل است.
هدف از انجام لیفت و لمینت مژه؛ معمولا هدف از لیفت و لمینت مژه موارد زیر می باشد: ۱. مژه های صافی دارید و می خواهید آن ها را فِر (حالت دار) کنید. ۲. فر مژه های شش ماهه یا فرهایی که روی مژه هاتون استفاده کردید، خیلی کارایی ندارند. ۳. چشم های پف دار و سنگینی دارید. ۴. تمایل به استفاده هر روزه از ریمل ندارید. مواد لیفت مژه چیست؛ حالا که می‌دانید لیفت مژه چیست ، وقت آن رسیده که با مواد مورد استفاده در این روش نیز آشنا شوید. سه ماده شیمیایی اصلی در لیفت مژه عبارتند از: لوسیون پرم: برای نرم کردن مژه‌ها و کمک به بهبود حالت پذیری آ‌ها محلول تثبیت کننده: جهت تثبیت حالت فر مژه‌ها برای مدت طولانی رنگ: برای تیره شدن مژه‌ها. ماندگاری لیفت مژه چقدر است؛ مدت زمان ماندگاری لیفت مژه بستگی به مواد مورد استفاده اما دارد، اما معمولاً نتایج این روش ۶ الی ۸ هفته باقی می‌ماند و پس از آن لازم است که این روش را مجدداً تکرار نمایید. البته فعالیت‌هایی مانند شنا ماندگاری لیفت مژه را کم می کنند. توجه به این نکته هم مهم است که برای ترمیم لیفت مژه باید حداقل ۶ هفته از لیفت اول گذشته باشد.
آیا لیفت مژه در خانه امکان‌پذیر است؛ شاید آن ظاهرا ساده به نظر برسد، اما بهتر است برای این کار به یک متخصص مراجعه کنید. تجربه زیاد و استفاده از مواد اولیه درجه یک و دقت کافی موجب می شود تا شما با کمترین عوارض انجام شود. به علاوه آن روشی است که باید فرد دیگری برای شما انجام دهد و شما خودتان قادر به انجام دادن آن روی چشم‌هایتان نخواهید بود. می توانید این توصیه را پیشه کنید و از طریق آن به دنبال لیفت مژه در خانه باشید. با خرید کیت لیفت و لمینت مژه می توان لیفت مژه را در خانه انجام داد. برای انجام لیفت مژه در خانه باید همانند روش لیفتینگ در کلینیک‌ها ابتدا ناحیه اطراف چشم را به خوبی تمیز کنید و لایه سیلیکونی را روی پلک خود بچسبانید. بهتر است بیست و چهار ساعت قبل از انجام لیفت تست پچ انجام دهید. برای انجام تست باید از تمامی محلول‌های داخل کیت یک قطره در ناحیه‌ای نزدیک به صورت (به عنوان مثال پشت گوش) قرار دهید. اگر می‌خواهید خودتان به تنهایی لیفت مژه را انجام دهید، توصیه می شود همزمان روی هر دو چشم کار نکنید. پس از قرار دادن لایه سیلیکونی باید با براش مژه‌ها را به این لایه بچسبانید. محلول‌های موجود در کیت را باید به ترتیب روی مژه‌ها قرار داده و بعد از چند دقیقه پاک کنید. در انتها پس از برداشتن لایه سیلیکونی از محلول تقویت کننده استفاده کنید. لیفت مژه با روغن آرگان؛ روغن آرگان از هسته آرگان که در دسته روغن های سبک قرار می گیرد به دست می آید. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و ویتامین A است که همگی در تقویت مو و مژه تاثیر بسزایی دارند. بنابراین اولین روش خانگی این بخش به این ماده طبیعی بسیار پرکاربرد اختصاص دارد. برای استفاده می توانید شب ها و قبل از خواب مقداری روغن روی پنبه بریزید. سپس آن را روی مژه های خود بمالید. این کار به مرور زمان مژه ها را تقویت می کند و به بلند شدن آن ها کمک می کند. از این روغن می توان برای بهبود خشکی و کم آبی مژه نیز استفاده کرد.
چگونه لیفت مژه را ریموو کنیم؛ برای پاک کردن آن می توانید مقدار کمی وازلین به پایه مژه‌های خود بزنید. سپس ۵ دقیقه صبر کنید . بعد مژه‌ها را به سمت پایین شانه کنید تا مواد لیفت پاک شوند. در انتها با کمک یک پد پنبه‌ای تمیز چشم‌ها را پاک کنید تا مواد لیفت و وازلین از روی مزه شما تمیز شود. اگر می‌پرسید لیفت مژه مناسب چه کسانی است، باید بگوییم این روش بهترین کار برای افرادی است که از ریمل زدن هرروزه خسته شده‌اند. همچنین اگر مژه‌های کوتاه، صاف و بی‌حالتی دارید لیفت مژه می تواند تاثیر بسزایی در بهتر دیده شدن آن ها داشته باشد. با وجود اینکه عوارض لیفت مژه کم است، اما برای اطمینان بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. همچنین اگر مشکلاتی از قبیل عفونت چشم، اختلالات چشمی، جراحی چشم در ماه‌های اخیر، آلرژی و حساسیت زیاد چشم، التهاب یا خشکی چشم و استفاده از قطره چشم را دارید، در لیفت مژه احتیاط نمایید. چه افرادی نباید از لیفت مژه استفاده کنند؛ افرادی که به بیماری‌های چشمی و آلرژی مبتلا هستند، نباید مژه‌های خود را لیفت کنند. از طرف دیگر این روش برای خانم‌های باردار و شیرده مناسب نیست. در ادامه می توانید با لیست افرادی که نباید از آن استفاده کنند، آشنا شوید. افرادی که سابقه آلرژی و حساسیت‌های پوستی دارند. افرادی که به بیماری‌های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس مبتلا هستند. کسانی که به عفونت های چشمی مبتلا هستند. افرادی که در ۶ ماه گذشته عمل جراحی چشم انجام داده اند. خانم‌های باردار و شیرده افرادی که به سندروم خشکی چشم مبتلا هستند. افرادی که از داروهای خاص یا قطره‌های چشمی استفاده می کنند.
تفاوت لیفت و لمینت چیست؛ لیفت و لمینت معمولا با هم بکار می ‌رود. این دو روش تقریباً یکی هستند با این تفاوت که مواد بکار رفته در آن ها متفاوت می باشد. در لمینت مواد تقویتی و رنگ استفاده می شود و مژه‌ها کراتینه یا ویتامینه و حتی رنگ می گردد. در لیفت فقط از کراتین استفاده شده و رنگ بکار نمی ‌رود.در کل تمام کارهای زیبایی را به متخصص حرفه ایی در زمینه مربوطه بسپارید تا بتوانید از بروز عوارض آن جلوگیری به عمل آورید.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بانوآرا مراجعه نمایید. لمینت و لیفت مژه در اکثر مراکز زیبایی دنیا با مواد گیاهی صورت می گیرد تا عوارض نداشته باشد. با این وجود برخی ممکن است به خاطر تجارب ناخوشایندی که در دیگر روش های زیبایی مژه تجربه کرده اند، نسبت به این روش نیز تردید کنند.بانوان همیشه به دنبال راه کارهایی هستند تا بتوانند بر زیبایی چهره خود بیفزایند و درخشندگی آن را دو چندان کنند. همان طور که می دانید یکی از اجزای زیبا و جذاب صورت هر فردی چشم و ابروی آن است و رسیدگی به آن می تواند ظاهر جذاب و منحصر به فردی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از راه های رسیدگی به چشم ها و ابرو ها لیفت و لمینت کردن مژه ها و ابرو ها می باشد که ظاهر زیبا و جذاب را برای شما به ارمغان می آورد و هم چنین در پر پشت نشان دادن ابرو ها و مژه های شما تأثیر بسزایی دارد.انجام لیفت ولمینت مژه و ابرو دارای مزایا و معایبی می باشد که برای افرادی که می خواهند آن را انجام دهند، دانستن این مسئله بسیار حیاتی است. چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی را برای لیفت مژه پیدا کنیم؟ در حال حاضر لیفت مژه روشی بسیار محبوب برای تقویت مژه‌ها و حالت‌دهی به آن است. لیفتینگ بسیار آسان و مقرون بصرفه است و نیاز به مراقبت‌های پیچیده ندارد. اما در انتخاب متخصص زیبایی تنها قیمت را مدنظر قرار ندهید. مهارت و تجربه پزشک متخصص را بررسی کرده و با آگاهی کامل به کلینیک مراجعه کنید. پیش از انجام لیفت مژه حتما از پزشک متخصص خود بخواهید نمونه کارهای قبلی خود را نشان دهد. همچنین می توانید در صفحات مجازی یا سایت‌های مربوطه نظر مراجعه‌کنندگان قبلی را ببینید.
خلاصه و جمع بندی؛ لیفت مژه تکنیکی جدید است که باعث می شود مژه‌ها به شکل کاملا طبیعی حجم پیدا کرده و حالت بگیرند. پزشک متخصص زیبایی از یک لایه سیلیکونی اطراف چشم استفاده می کند. این محافظ از تماس مواد لیفت با سطح پوست جلوگیری می کند. شاید با دیدن تصاویر این فرآیند تصور کنید لیفت دردناک است. اما از این بابت نگران نباشید؛ زیرا هیچ‌گونه آسیبی به شما نمی‌رسد. تنها کاری که در زمان لیفتینگ باید انجام دهید، این است که چشمان خود را بسته نگه دارید. انجام لیفت مژه بین چهل و پنج تا شصت دقیقه طول می‌کشد. بسیاری از خانم‌ها پس از لیفت از نتیجه کار راضی بوده و تا پایان ماندگاری لیفت از ریمل استفاده نمی کنند. اما برخی افراد تمایل دارند، مژه‌های بلندتری داشته باشند. در این صورت مانعی برای استفاده از ریمل وجود ندارد.


کلینیک دانش

لیفت مژه و طریقه انجام آن

لیفت مژه یک عملیات تخصصی است که تنها باید با تکیه بر تخصص مژه ‌کاران حرفه‌ ای انجام شود. این دقیقا همان چیزی است که احتمال ریزش مژه پس از لیفت مژه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. در این روش به طور طبیعی مژه‌ ها را حالت داده، بلند و حجیم می ‌کنند. بلند و فر شدن مژه ‌ها در شیوه لیفت مژه از طریق مواد کراتینه و تقویت‌ کننده‌ های مخصوص انجام می‌ شود . عدم استفاده از مواد شیمیایی و کم ‌‌خطر بودن شیوه لیفت مژه در کنار جلوه طبیعی و زیبایی که به مژه‌ ها می ‌دهد. افراد زیادی را به استفاده از این متد آرایشی ترغیب کرده است. خانم ‌ها معمولا برای حالت دادن به مژه‌ های خود از اثربخشی نسبی ابزار و متریال آرایشی مانند براش‌ های ریمل یا فرمژه استفاده می‌ کنند و همانطور که می‌ دانید تاثیرات این لوازم تنها برای مدت بسیار کوتاهی بر روی مژه‌ ها باقی می ‌ماند و در دراز مدت ممکن است باعث کم پشت شدن و ریزش مژه ها شود . ضمنا استفاده از فرمژه و دیگر براش‌ ها با مرور زمان سبب شکستگی و خم شدن تارهای مژه می شوند. با انجام لیفت مژه می ‌توانید با روشی کارساز و موثر پلک‌های خود را حالت‌ دار کنید و تارهای مژه را کشیده‌ تر و بلندتر نمایش دهید. مراحل و روند انجام لیفت به سرعت انجام می ‌شود و معمولا بیشتر از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طول نمی ‌انجامد. ماندگاری اثرات لیفت بر روی مژه‌ ها نیز با توجه به شرایط مختلف مثل نحوه مراقبت بعد از لیفت معمولا از ۲ تا ۶ ماه متغیر است و پس از آن باید لیفت مژه را ترمیم کنید. روش لیفت غالبا به همراه لمینت انجام می ‌شود و پیشنهاد مژه ‌کاران این است که مراجعان پس از انجام لیفت، زیبایی مژه‌هایشان را با فرآیند لمینت تکمیل کنند اما در صورت تمایل می‌ توان تکنیک لیفت را به تنهایی و بدون بهره ‌گیری از روش لمینت نیز روی مژه‌ ها اعمال نمود.
مراحل انجام لیفت مژه؛ در مرحله اول پشت پلک شما از هر گونه آلودگی و مژه‌ ها به خوبی تمیز می شود . یک پوشش سلیکونی روی پلک شما می گذارند . تارهای مژه با یک براش مخصوص از هم باز می‌ شوند و لوسیون لیفتینگ را روی آن می ‌زنند که به حالت پذیری مژه کمک می نماید. به مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه قرار می ‌گیرد. در این مرحله مژه‌ها روی سلیکون می ‌چسبند و از کراتین و لوسیون برای تثبیت آن ها بهر برداری می گردد. در مرحله آخر برای زیبا شدن مژه‌ها از رنگ و برای تقویت آن از لوسیون‌های آبرسان و روغن مصرف می نمایند که به این کار لمنیت مژه نیز می‌ گویند. درست مانند اکستنشن مژه، برای آن نیز باید به یک متخصص زیبایی باتجربه مراجعه کنید. مراحل آن نسبتاً ساده است و در مجموع حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در ادامه می توانید با مراحل لیفت مژه آشنا شوید. ابتدا تکنسین مژه‌های شما را کاملا تمیز می کند. سپس یک قالب سیلیکونی روی پلک شما قرار می‌گیرد. در این مرحله مژه‌ها به چسب مخصوصی آغشته می شوند و روی قالب سیلیکونی قرار می‌گیرند. بعد از آغشته کردن مژه به چسب، مژه‌ها به سمت بالا شانه می شوند و مرتب می شوند. این کار به جدا کردن مژه‌ها از هم کمک می کند. سپس یک لوسیون نرم‌کننده مخصوص برای لیفتینگ روی مژه‌ها اعمال می شود و حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه می‌ماند. بعد از لوسیون تکنسین از یک محلول تثبیت‌کننده روی مژه‌ها استفاده می کند. یک روغن مخصوص کراتینه که در آن کراتین، آلوئه ورا، روغن سیاهدانه و گلیسیرین وجود دارد برای آبرسانی و نرم کردن مژه‌ها استفاده می شود.
نکات مهم قبل از لیفت و لمینت مژه؛ پیش از مراجعه به کلینیک زیبایی و انجام لیفت مژه باید آرایش خود را به طور کامل پاک کنید. در صورتی که از لنز استفاده می کنید، پیش از انجام لیفت مژه، لنز را از چشم خود خارج کنید. توصیه می شود حداقل سه روز قبل از انجام لیفت مژه از ریمل به خصوص ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید. زیرا احتمال باقی ماندن ریمل روی مژه زیاد است و همین مورد باعث می شود، مژه‌ها به خوبی روی لایه سیلیکونی نچسبد. مراقبت های بعد از لیفت مژه؛ مهم‌ترین مسئله بعد از انجام لیفت مژه این است که تا بیست و چهار ساعت به هیچ وجه مژه‌ها خیس نشود. مراقبت‌ های بیست و چهار ساعت اول در اثربخشی لیفت بسیار اهمیت دارد. در این مدت زمان باید نکات زیر را رعایت کنید. مژه‌ها باید کاملا خشک و بدون آرایش باشند. از مصرف هرگونه لوسیون یا کرم که دارای روغن است، خودداری کنید. از ورزش‌ سنگین یا هر فعالیتی که باعث تعریق شود، خودداری کنید. از سونا استفاده نکنید. پس از گذشت بیست و چهار ساعت می توانید حمام کرده و از هرگونه لوازم آرایشی استفاده کنید. برخی متخصصان زیبایی برای ماندگاری بهتر لیفت توصیه می کنند، بعد از چهل و هشت ساعت هر روز صبح و عصر از سرم تقویت کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید. به طور کلی موارد زیر را نیز رعایت کنید: از ریمل ضدآب استفاده نکنید. از فرمژه استفاده نکنید. چشم خود را با مالش تحریک نکنید. بعد از آن باید برای چند روز مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. در ادامه می توانید با مراقبت‌ های بعد از آن آشنا شوید. تا بیست و چهار ساعت پس از لیفت کردن مژه‌ها نباید آن ها را خیس کنید. بعد از چهل و هشت ساعت می توانید به حمام بروید یا مژه‌ ها را بشویید. تا بیست و چهار ساعت به‌هیچ‌عنوان به مژه‌های خود دست نزنید. اگر مژه‌های خود را لیفت کرده‌اید، به‌هیچ‌عنوان از محصولات شوینده قوی و پاک‌کننده‌ های روغنی برای چشم خود استفاده نکنید. تا بیست و چهار ساعت از آرایش کردن چشم‌ ها اجتناب کنید. اگر مژه‌های خود را لیفت کرده‌ اید نباید از ریمل استفاده کنید. استفاده از روغن کرچک یا روغن نارگیل موجب از بین رفتن مواد لیفت و صاف شدن مژه‌ها می شود. بعد از لیفت مژه از بخور دادن صورت و رفتن به سونا و استخر اجتناب کنید. برای افزایش ماندگاری لیفت پس از چند روز می توانید هر روز مژه‌ها را شانه بزنید و مرتب کنید.


نکات تکمیلی لیفت مژه

بررسی مزیت های لیفت مژه؛ زیبایی طبیعی مژه ها: در فرایند لیفت مژه، مژه‌ها بدون اضافه کردن تارهای مصنوعی( مثل روش اکستنشن) حالتی فردار و حجیم می‌ گیرند و به وسیله مواد کراتینه ضخیم و تقویت می شوند. این روش مژه ‌های شما را بدون نیاز به ریمل و فرمژه به شیوه کاملا طبیعی زیبا می‌ کند وکاملا طبیعی است. داشتن مژه هایی پر و زیبا: مواد کراتینه و تقویت ‌کننده‌ هایی که در روش لیفت برای مژه‌ ها به کار می ‌برند، مژه‌ های کوتاه و کمرنگ را کشیده و تیره می ‌کند و به این ترتیب زیبایی چشم ‌ها چند برابر می‌ شود. نیاز به مراقبت کمی دارد: پس از انجام روش لیفت مژه‌ های شما به مراقبت چندانی نیاز ندارند و لازم نیست زمان و انرژی خود را مدام بر روی مراقبت از آن ‌ها بگذارید. مقرون به صرفه بودن: با توجه به قیمت بالای لوازم آرایشی اصل و با کیفیت لیفت مژه جایگزین مقرون به صرفه ای برای ریمل است و مزایای بیشتری هم دارد ار جمله اینکه همیشه مژه های مرتب و زیبایی خواهید داشت و اگر برای اینکار به جای معتبری مراجعه کرده باشید از ریزش مژه و کم پشتی ای که بر اثر استفاده زیاد از ریمل به وجود می آید هم راحت خواهید شد. بدون درد بودن: برخلاف بیشتر روش های آرایش دائم یا نیمه دائم که ممکن است با درد و یا در برخی موارد خونریزی انجام شوند لیفت مژه کامل بدون درد است و اگر به روش درست و توسط فرد متخصص انجام شود بدون عوارض خواهد بود.
عوارض مهم لیفت مژه؛ تمام کارها اگر بدون تخصص و با متریال نا مرغوب انجام شوند عوارضی در پی خواهند داشت و لیفت مژه هم از این قاعده مسثنی نیست در ادامه به سه مورد از این عوارض می پردازیم. دائمی نبودن و نیاز به ترمیم: لیفت مژه از متدهای آرایشی نیمه دائم است نه دائم. درواقع ماندگاری آن دائمی نیست. به همین دلیل لازم است پس از مدتی با از بین رفتن تاثیرات آن، برای ترمیم و تمدید مجدد اقدام کنید. حساسیت و عفونت چشم: ممکن است بعضی افراد نسبت به مواد لیفت حساسیت داشته باشند و از آنجا که چشم از حساس ‌ترین اعضای بدن است دچار خارش و سوزش یا عفونت شود. استفاده از ابزارهای کارآمد مثل پدهای سلیکونی یا مواد کراتینه و تقویت‌ کننده‌ های مرغوب با سطح کیفی بالا اگر چه میزان بروز این آسیب‌ ها را کمتر می‌ کند، اما نمی ‌تواند مانع آن بشود. به همین جهت بهتر است قبل از انجام روش لیفت ابتدا مقدار کمی از این مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت عدم بروز مشکل مراحل بعد را انجام دهید. آسیب به مژه طبیعی: انجام کار لیفت مژه توسط افراد غیرمتخصص و مبتدی ممکن است علاوه بر عدم ایجاد تاثیرات مثبت و دلخواهی که در نظر داشتید، به مژه‌های طبیعی خودتان نیز صدمه بزند و سبب شکستگی و ریزش مژه ها شود. عدم به دست آوردن نتیجه دلخواه: ممکن است نتیجه فرایند لیفت مژه، نتیجه‌ای که انتظار آن را داشتید نباشد و پلک‌ های شما به میزان دلخواه حجیم و فردار نشود. علاوه بر تخصص مژه‌ کار و به کارگیری مواد و ابزار مرغوب باید به توصیه‌ های مراقبتی پس از لیفت نیز توجه کنید و مژه‌ های خود را در تماس با آب یا روغن‌ها و مواد آرایشی قرار ندهید؛ چراکه در این صورت پلک ‌هایتان حالت خود را از دست می‌ دهند. در بخش های قبل، مراقبت ها را به طور کامل توضیح داده ایم.


کلینیک دانش

علل ریزش مژه پس از لیفت

بهتر است بدانید که تمام ترفندهای آرایشی در کنار نکات مثبت و مطلوب، دارای مشکلاتی نیز هستند. روش لیفت نیز یکی از تکنیک ‌های آرایشی است که می ‌تواند در کنار زیبایی بخشیدن به مژه‌ ها باعث ریزش آن ‌ها شود. موارد زیر نکاتی هستند که در ریزش مژه‌ ها پس از انجام لیفت موثرند و باید مد نظر قرار گیرند: برای لیفت مژه‌ ها نباید از مواد کراتینه ‌ای که در کراتینه کردن موها استفاده می ‌شوند، به کار گرفته شود. مواد موجود در کراتینه مو با مژه ‌ها و پوست پلک ناسازگار هستند و باعث ایجاد آسیب و ریزش مژه ‌ها خواهند شد. استفاده از مواد بی ‌کیفیت و نامرغوب در انجام لیفت مژه نه تنها مژه‌ ها را زیبا نمی‌ کند، بلکه سبب شکستگی و ریزش مژه‌ های طبیعی شما نیز خواهد شد. بعضی از مواد ویتامینه یا تثبیت‌ کننده لیفت مژه سبب ایجاد حساسیت شده و چشم‌ ها را دچار خارش و تورم می‌ کنند. خارش ناشی از به ‌کارگیری این مواد باعث می ‌شود که افراد مجبور به خاراندن ناحیه پلک شده و به مرور زمان دچار ریزش مژه شوند . استفاده از مواد آرایشی بعد از انجام لیفت سبب ایجاد واکنش بین این مواد با متریال لیفت مژه شده، به مژه ‌ها آسیب می ‌زند و باعث ریزش مژه‌ ها می‌ شود. عدم توجه به توصیه‌های ضروری و نکات بهداشتی بعد از انجام لیفت منجر به ایجاد آسیب در مژه‌ ها و ریزش مژه ها خواهد شد. توجه کنید که فشار دست مژه ‌کار در هنگام انجام فرایند لیفت باید متعادل و مناسب باشد تا پایه‌ های پلک سست نشده و مژه‌ ها پس از مدتی دچار ریزش نشوند. ایجاد اصطکاک و کشیدن ناخن روی مژه‌ ها و تماس بخارات آب یا استفاده از استخر و حرارت جکوزی ممکن است ریشه مژه‌ ها را سست کرده و باعث ریزش شود. گذاشتن مواد روی مژه بیش از زمان مجاز ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای مژه های شما شود. به خوبی و با دقت تمیز نکردن مواد اول از روی مژه و به جا ماندن قسمت هایی از مواد روی مژه های شما. زدن مواد اول ( lift و یا perm ) به کل مژه و درست و مرتب نچسباندن مژه ها روی بیگودی. علت ریزش مژه ها؛ فرمژه که شاید شما هم یک بار از آن استفاده کرده باشید با خم کردن مژه و شکننده کردن آن ها موجب حالت بخشیدن به آن ها برای مدت خیلی کوتاهی می شود. شکننده کردن مژه ها باعث ریزش آن ها خواهد شد و این خود یکی از عیوب استفاده از فرمژه می باشد . بنابراین می توان گفت لیفت مژه راه حل بهتری نسبت به روش های سنتی برای حالت دادن به مژه ها می باشد. تغذیه نا مناسب؛ اگر بدن ما با کاهش و کمبود مواد معدنی و مغذی رو به رو شود به مرور ریشه مژه ها ضعیف تر شده و به راحتی از پلک ها جدا می گردد. مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو ها مژه ها و ابرو ها انواع اسید های آمینه، ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان‌ ها ، آهن و موارد دیگر است که برای داشتن مژه های سالم و پر پشت اهمیت زیادی دارد و ما در داشتن مژه های پر پشت و بلند کمک خواهد کرد. با کاهش این مواد مغذی و معدنی کم کم شاهد ریزش و کم شدن حجم مژه ها خواهیم بود و تاثیرات نا خوشایندی بر چهره و اعتماد به نفس ما خواهد داشت.با تامین مواد مغذی مانند بیوتین، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری مژه‌ ها افزایش خواهد یافت و شاهد رشد سریع مژه های خود خواهید بود.
آیا لیفت مژه و ابرو ضرر دارد؛ لیفت و لمینت مژه و ابرو ظاهری کاملا طبیعی و زیبا دارد و بر خلاف کاشت مژه یا اکستنشن مژه ها، می تواند باعث پر پشت شدن مژه های شما گردد به شرط آن که از مواد مرغوب و مناسب و با کیفیت برای انجام آن استفاده شود.لیفت و لمینت مژه خود را باید به دست افراد متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید تا هم زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید و هم از عوارض آن را برای خود کاهش دهید. مواد مرغوب و مناسب در انجام لیفت و لمینت مژه، بسیار مهم و حیاتی است و در صورتی که از مواد مناسب استفاده نشود ممکن است که عوارض نت مطلوبی برای شما داشته باشد و باعث ریختن مژه ها یا ابرو های شما شود.البته شایان به ذکر است که در لیفت مژه نگران عوارض خطرناک برای چشمان و مژه های خود نباشید به این دلیل که از مواد شیمیایی و خطرناک استفاده نمی شود و عوارضی برای چشم ها نخواهد داشت و چسبی که برای حالت دادن مژه ها استفاده می شود موقتی بوده و آسیبی به مژه ها نمی رساند. در حقیقت نکته ای که در انجام لیفت مژه باید به آن دقت کرد انتخاب آرایشگر حرفه ای و با تجربه و مناسب این کار می باشد . آرایشگری که مهارت کافی نداشته و اصول بهداشت را رعایت نکند می تواند با خطراتی همچون عفونت چشم و یا گل مژه همراه شود و هم چنین ممکن است دچارمشکلاتی از قبیل کنده شدن مژه، شکسته شدن مژه و آسیب زدن به آن شوید.

سخن پایانی

بسیاری از خانم‌ ها به دنبال روش‌هایی برای پرپشت و بلند دیده شدن مژه‌های خود، مانند لیفت مژه هستند. برخی از این روش‌ها مثل استفاده از ریمل تنها جنبه آرایشی داشته و موقت است؛ برخی دیگر نیز همانند کاشت مژه و اکستنشن مژه عوارضی را به همراه دارد. امروزه روشی به نام لیفت مژه توسط متخصصان زیبایی معرفی می شود. لیفت در بیشتر مواقع هیچ عوارضی نداشته و باعث تقویت ریشه مژه‌ها نیز می شود. محصولات داروخآن های زیادی برای حالت‌دهی به مژه‌ها وجود دارد. اما بیشتر خانم‌ها به دنبال روش‌هایی با ماندگاری طولانی‌تر هستند. لیفت مژه یک روش نیمه دائمی و بدون آسیب است. با حالت‌دهی به مژه‌ها باعث می شود فرم چشم‌ها بهتر دیده شود. به همین دلیل نیازی به استفاده از ریمل نیست. استفاده از ریمل در طولانی مدت، باعث آسیب به مژه‌ها می شود و لیفتینگ جایگزین خوبی برای آن است. هر ساله تقاضا برای لیفت و لمینت در کلینیک‌های زیبایی بیشتر می شود. برخی افراد تصور می کنند، لیفت مژه روش ساده‌ای بوده و می توان برای انجام آن به هر پزشک متخصص زیبایی اعتماد کرد. اما لیفت همانند دیگر روش‌های زیبایی نیاز به تجربه و مهارت دارد. در صورتی که لیفت اصولی و درست انجام شود، نسبتا بی‌خطر است. اما اگر مواد شیمیایی لیفت بیش از حد روی مژه‌ها قرار بگیرد، باعث ایجاد شکستگی و آسیب به مژه‌ها می شود. همچنین ممکن است، رنگ مورد استفاده برای مژه‌ها در صورت تماس با پوست منجر به آلرژی یا تحریک پوست اطراف چشم شود. لمینت و لیفت مژه روشی بسیار مناسب برای حالت دادن و فر و بلند کردن طول مژه هاست. این روش برای مژه های کم پشت و مناسب است، زیرا علاوه بر احیای مژه ها، آن ها را بلند، پرپشت و خوش فرم می کند؛ البته نا گفته نماند هرچه مژه ها بلندتر و ضخیم تر باشند، با لیفت و لمینت زیبایی آن ها دوچندان می شود. در واقع لیفت یک عمل درمانی برای مژه ها است، که عوارض بسیار کمی دارد و اگر با مواد خوب و طبیعی انجام شود موجب تقویت مژه ها می شود؛ برعکس روش هایی مانند اکستنشن مژه یا میکروبلیدینگ ابرو که نقش زیبایی دارند، و نه درمانی. مژه ها یکی از مهم ترین اجزا صورت هستند که در زیبایی تاثیر بسزایی دارد و خانم ها نیز در زمان آرایش صورت همیشه به دنبال استفاده از ریمل مناسب یا روش هایی هستند که مژه های خود را زیباتر و بلند تر و هم چنین پر پشت تر کنند ، به همین دلیل راه های زیادی به وجود آمده است تا زیبایی بیشتری با روش های راحت تری قابل دستیابی باشد. لیفت و لمینت مژه از روش های جدید زیبایی مژه ها هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند. در واقع لیفت مژه یک روش سالم و بدون ضرر برای حالت دار کردن و زیبا کردن مژه ها به حساب می آید که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی کاملا سالم است و آسیبی به مژه های شما نمی رساند در صورتی که استفاده از ابزاری مانند فرمژه باعث شکننده شدن مژه ها می شود. اگر بخواهیم مراحل انجام را یک مرتبه دیگر مرور کنیم لازم است به این موارد اشاره شود. در مرحله اول پشت پلک شما از هر گونه آلودگی و مژه‌ها به خوبی تمیز می شود . یک پوشش سلیکونی روی پلک شما می گذارند تارهای مژه با یک براش مخصوص از هم باز می‌ شوند و لوسیون لیفتینگ را روی آن می ‌زنند که به حالت پذیری مژه کمک می نماید. به مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه قرار می ‌گیرد. در این مرحله مژه‌ها روی سلیکون می ‌چسبند و از کراتین و لوسیون برای تثبیت آن ها بهر برداری می گردد. در مرحله آخر برای زیبا شدن مژه‌ها از رنگ و برای تقویت آن از لوسیون‌های آبرسان و روغن مصرف می نمایند که به این کار لمنیت مژه نیز می‌ گویند.

دریافت مشاوره از متخصص پوست و مو

اگر به دنبال رزرو نوبت برای دریافت خدمات درمانی پوست و مو، زیبایی پوست و مو و لاغری هستید، می توانید ثبت درخواست نموده و با مشاوره رایگان ما با خیالی آسوده نوبت خود را رزرو نمایید.