advertise

مراقبت های بعد از لیفت صورت

مراقبت های بعد از لیفت صورت - کلینیک دانش

منظور از مراقبت های بعد از لیفت صورت چیست

پوست صورت با گذر زمان، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. عوامل تاثیر گذار مختلف، باعث می شود که پوست خصوصا در ناحیه فک دچار آویختگی شود. در این شرایط لیفت صورت می تواند بعنوان یک گزینه کارساز وارد عمل شود. پس از تکمیل روند، پزشک توصیه هایی را در قالب مراقبت های بعد از لیفت صورت در اختیارتان قرار می دهد. دنبال کردن دقیق این اقدمات، به اندزه خود فرایند حائز اهمیت بوده و تاثیر قابل ملاحظه ای در نتیجه نهایی حاصل از درمان بر جای خواهد گذاشت. مراقبت های بعد از لیفت صورت شامل چه مواردی می شود. جراحی لیفت صورت یکی از پیچیده‌ترین جراحی‌های پلاستیک می باشد که می تواند زندگی افراد را به کلی تغییر دهد. هیچ روش و عملی به اندازه‌ی لیفت صورت نمی تواند جوانی و زیبایی را به نواحی صورت و گردن بازگرداند. حصول نتایج مطلوب از جراحی لیفت صورت پس از انتخاب یک جراح مجرب و حاذق به رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی بستگی دارد؛ تا جایی که سهل انگاری در رعایت دستورات مراقبتی می تواند بر روی نتیجه عمل ، تاثیر سوء گذاشته و فرد را با عوارض متعددی مواجه سازد. در مقاله حاضر به شرح برخی از مهم ترین نکات و دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی لیفت صورت پرداخته شده است. شما همراهان گرامی می توانید جهت کسب آگاهی کافی در این خصوص تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید. پس از انجام لیفت پوست باید دقت داشته باشید که در ناحیه لیفت داده شده، پوست شما ضعیف خواهد شد و نیاز به مراقبتی بیشتر از حد معمول است. برای مثال وجود بخیه‌ها می تواند راه نفوذ میکروب‌ها به درون بدن و ایجاد عفونت و بیماری باشد. یک فرد بزرگسال باید حداقل بیست و چهار ساعت اول پس از جراحی را در کنار شما بماند، زیرا استراحت برای شما کاملا ضروری است. از لباس هایی استفاده کنید که پوشیدن آن دشوار نباشد. یک هودی زیپ دار توصیه می شود، زیرا پوشیدن آن آسان است. چگونه می توان درد را در دوره مراقبت های بعد از لیفت صورت مدیریت کرد؛ قبل از جراحی، پزشک داروهایی را برای شما تجویز می کند. آن ها را تهیه کرده و در منزل بگذارید. درد جزئی برای دوره بعد از جراحی، شش الی دوازده هفته می باشد. درد حاد و شدید برای یک دوره هفت الی ده روز ماندگار خواهد بود. زمانی که داروهای مسکن مصرف می کنید، رانندگی نکنید.


کلینیک دانش

اصلی ترین مراقبت های بعد از لیفت صورت

مراقبت‌ های بعد از لیفت معمولا دارای دو دسته نکات ضروری است که باید رعایت شود. یک دسته از این مراقبت‌ها در تمامی عمل‌های جراحی لیفت یکسان است و دسته دوم بسته به ناحیه لیفت داده شده، مراقبت‌های مخصوص به خود را دارد. به طور کلی مراقبت های بعد از لیفت کردن پوست به بهبود هرچه زود تر شما، کم شدن عوارض عمل لیفت پوست و همچنین رسیدن هرچه زودتر به نتیجه نهایی عمل، کمک بسیاری می کند. باید به این نکته هم اشاره شود که با توجه به شرایط بدنی، نوع عمل جراحی و تکنیک به کار رفته در آن، سبک زندگی هر شخص و دیگر موارد خاص، ممکن است جراح توصیه‌های ویژه‌ای داشته باشد که باید حتما رعایت شوند. در این مقاله به مراقبت‌های عمومی اشاره خواهد شد که معمولا بر اساس تجربه در عموم افراد پس از جراحی لیفت پوست، موثر هستند. موفقیت در جراحی لیفت صورت پس از تبحر و تجربه‌ی جراح تا حدودی به مراقبت‌های پس از جراحی نیز بستگی دارد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه‌ی این مقاله به بررسی این مراقبت ‌ها می ‌پردازیم.
استراحت به میزان لازم؛ استرحت از جمله مراقبت های بعد از لیفت صورت است. در چند روز اول پس از جراحی لیفت صورت به دلیل تاثیر داروهای بیهوشی و همچنین مصرف مسکن‌ها شما احساس خستگی و خواب آلودگی خواهید داشت بنابراین لازم است محیط آرام و راحتی را برای استراحت خود فراهم نمائید. توصیه می شود در چند روز اول پس از جراحی از یک همراه بخواهید که مراقبت از شما را بر عهده بگیرد.
رژیم غذایی مقوی و سالم؛ استراحت و کاهش فعالیت‌های روزمره در چند روز اول پس از جراحی لیفت صورت می تواند منجر به یبوست شود بنابراین جهت جلوگیری از یبوست و همچنین سرعت بخشیدن به روند بهبودی یک رژیم غذایی سالم و مقوی سرشار از میوه، سبزیجات و پروتئین را در رژیم غذایی روزمره‌ی خود بگنجانید. جهت هیدراته ماندن بدن مصرف مایعات و آب میوه ‌های طبیعی را فراموش نکنید.
مصرف مکمل ها؛ از مصرف برخی مکمل ها مانند قرص های رژیمی یا ترکیبات گیاهی که برای کنترل اشتها طراحی شده اند، ویتامین E، جینسینگ، روغن ماهی و غیره اجتناب کنید.
ترک مصرف سیگار؛ سیگار یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند نتیجه‌ی جراحی لیفت صورت را مخدوش نماید. مواد موجود در دود سیگار موجب اختلال در جریان خون شده و در نتیجه منجر به باقی ماندن اسکارهای پس از جراحی، عفونت و یا نکروز می شود. هر کدام از مواردی که نام برده شد به تنهایی می تواند منجر به شکست جراحی لیفت صورت شود بنابراین لازم است از حداقل یک ماه پیش از جراحی تا زمان رعایت مراقبت های بعد از لیفت صورت از کشیدن سیگار اجتناب ورزید.
عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی و داروهای رقیق کننده خون؛ الکل منجر به رقیق شدن خون می شود در نتیجه‌ احتمال بروز خونریزی‌ در حین جراحی و پس از جراحی افزایش می‌یابد و فرآیند بهبود را متوقف می‌نماید. الکل همچنین منجر به احتباس مایعات و ادم می شود که می تواند عوارض جدی پس از جراحی ایجاد نماید. همچنین مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی، ویتامین E، جینسینگ، روغن ماهی و سایر داروها یا مکمل‌های بدون نسخه باید متوقف شود. به طور کلی پیشنهاد می شود مصرف هر دارویی در زمان بهبودی تنها با نظر و تجویز پزشک متخصص صورت بگیرد.
لباس مناسب بپوشید؛ در چند هفته‌ی اول پس از جراحی توصیه می شود فقط لباس‌های زیپ دار و دکمه دار بپوشید که پوشیدن آن ها آسان باشد. پوشیدن لباس‌های تنگ که در هنگام پوشیدن با پوست صورت شما تماس پیدا می‌نماید می تواند منجر به بروز عوارض پس از جراحی لیفت صورت شود. با توجه به حساسیت پوست کل صورت لازم است تا چند هفته از هرگونه اصطکاک، فشار و لمس بر این ناحیه خودداری نمائید.
مصرف به موقع داروها از جمله مراقبت های بعد از لیفت صورت است؛ بعد از جراحی لیفت صورت نیز همانند دیگر اعمال جراحی پزشک معالج داروهایی را جهت کمک به تسکین و التیام درد احتمالی ناشی از عمل و نیز جلوگیری از ایجاد عفونت در محل جراحی تجویز خواهد نمود که باید رأس ساعت معین و به طور کامل به مصرف برسند. داروهای مسکن، آنتی بیوتیک، ضد التهاب و سایر داروهای تجویز شده را طبق دستورالعمل تجویز شده و با برنامه‌ی زمان بندی مشخص مصرف نمائید. در صورتی که پزشک برای شما پمادهایی تجویز نموده است پیش از خروج از بیمارستان در مورد نحوه‌ی استفاده از این پمادها اطلاعات کامل را کسب نمائید، همچنین در مورد نحوه‌ی تعویض پانسمان و یا شستشوی به تمام نکاتی که پرستار به شما آموزش می دهد دقت نمائید. همچنین لازم است محل برش‌ها باید همیشه تمییز و خشک باقی بماند.
نحوه‌ی خوابیدن را رعایت کنید؛ با توجه به برش‌هایی که در قسمت‌های مختلف صورت ایجاد شده است هرگونه اصطکاک و فشار در هنگام خوابیدن می تواند منجر به بروز عوارضی مانند پاره شدن بخیه‌های زیر پوست شود بنابراین تا زمان بهبودی کامل از خوابیدن به پهلو و یا شکم خودداری نمائید، بهترین حالت برای خوابیدن پس از جراحی لیفت صورت خوابیدن به پشت می باشد در ضمن بهتر است زیر سر خود چند متکای اضافه قرار دهید تا سر شما کمی بالاتر قرار بگیرد. در صورتی که فرزند خردسالی دارید از بغل کردن و یا خواباندن او کنار خود خودداری نمائید، هرگونه ضربه و فشار در طی دوران بهبودی می تواند نتایج جراحی را دچار مشکلات جبران ناپذیر نماید.
تغذیه بعد از جراحی لیفت صورت؛ یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد بعد از جراحی لیفت صورت عموما از جراح خود می پرسند این است که بعد از عمل لیفت صورت چه بخوریم؟ در این خصوص باید اشاره داشت که در روز اول بعد از جراحی، افراد تنها مجاز به مصرف مواد غذایی نرم و رقیق می باشند و از روز بعد از عمل خوردن هر نوع ماده غذایی برای آن ها بلامانع خواهد بود. تنها نکته ای که در این جا ذکر آن بسیار حائز اهمیت است این است که افراد بعد از جراحی لیفت صورت باید مصرف نمک، سدیم و ادویه بویژه فلفل را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به حداقل برسانند؛ زیرا مصرف موارد ذکر شده می تواند به افزایش تورم در ناحیه جراحی منتج گردد.
حفاظت در مقابل نور خورشید؛ پیشنهاد می شود تا زمان بهبودی کامل از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمائید، در صورتی که در معرض نور خورشید هستید از کلاه‌های لبه دار استفاده نمائید. زمان استفاده از کرم ضد آفتاب تنها با دستور جراح باید آغاز شود. این از جمله مراقبت های لازم بعد از جراحی لیفت صورت است.
پیاده روی‌ های ملایم؛ توصیه می شود از همان روزهای اول پس از جراحی در منزل تا حدی که می توانید پیاده روی‌های داشته باشید، پیاده روی حتی در مسیرهای کوتاه موجب کاهش احتمال لخته شدن خون می شود.
اجتناب از فعالیت‌های شدید و رابطه جنسی؛ حداقل تا ۶ هفته از رابطه جنسی، فعالیت‌های شدید و یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری نمائید. توصیه می شود حداقل ۴ هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید و در این ایام از انجام هرگونه فعالیت شدید خودداری نمائید، پس از این مدت به تدریج می توانید فعالیت‌های روزمره‌ی خود را آغاز نمائید.
کنترل تورم و کبودی با مراقبت های بعد لیفت صورت؛ بعد از جراحی لیفت صورت یکی از عوارض شایع و بدیهی که در همه افراد بروز می کند مواجهه با تورم و کبودی در موضع جراحی خصوصا در نواحی ای از صورت که پوست ظریفی دارد همچون اطراف چشم ها می باشد. کبودی و ورم بعد از جراحی لیفت صورت، همانطور که اشاره شد از عوارض بدیهی این عمل محسوب می گردد. لذا این مسئله نباید شما را دچار نگرانی و تشویش خاطر نماید؛ چرا که به تدریج از بین خواهد رفت. یک پارچه‌ی نازک و استریل را دور کیسه آب سرد بپوشانید و سپس آن را در اطراف محل جراحی در صورت خود قرار دهید. این روش تا ۳ روز اول پس از جراحی می تواند میزان تورم و کبودی را تا حدود زیادی کاهش دهد.
نظافت و مرطوب کردن پوست؛ در طول ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی، می توانید پانسمان ها را بردارید. برش ها را سه بار در روز با آب و صابون بشویید، تا از بروز عفونت و تجمع باکتری جلوگیری به عمل آید. می توانید از تمیز کننده های آنتی باکتری برای جلوگیری از تجمع باکتری در ناحیه درمان، استفاده کنید. صورت را خشک کنید و به نسبت برابر، پراکسید هیدروژن و آب را با هم ترکیب کرده و با چوب پنبه بر روی برش ها بگذارید. می توانید از پماد آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، استفاده کنید. با تمیز کردن و مرطوب کردن پوست، می توانید یک فرایند مراقبت صحیح را دنبال کنید.
آبرسانی به پوست در مراقبت های بعد از لیفت صورت چقدر حائز اهمیت است؛ یکی از توصیه های پزشک، حفظ آبرسانی به پوست در سطح مناسب می باشد. آبرسانی به پوست در واقع یکی از اصول مراقبت از پوست است. در روزهای اولیه بعد از جراحی، باید مایعات به مقدار فراوان بنوشید تا تاثیرات بیهوشی از بدن شما دفع شود. همچنین رژیم خود را غنی از پروتئین نمایید. رژیم غذایی پر کالری و پر پروتئین می تواند مواد مغذی لازم برای بهبود سریع تر را برای بدن شما تامین کند. فیبر را فراموش نکنید. با توجه به کاهش سطح فعالیت، ممکن است دچار یبوست شوید. با اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی تان، از بروز این مشکل جلوگیری کنید. آب بهترین گزینه برای هیدراته نگه داشتن بدن است. گاهی لازم است برخی ویتامین ها نیز به سیستم تغذیه شما اضافه شود. مایعات حاوی مواد معدنی را به رژیم غرایی تان اضافه کنید. مطمئن شوید که این نوشیدنی ها حاوی قند اندکی هستند. عمل به توصیه ها و مراقبت های بعد از لیفت صورت که پزشک جراح برای شما تجویز می کند ، به بهبود هر چه سریعتر شما بعد از عمل و سپری کردن یک دوره ی ریکاوری آسان تر و رسیدن به نتیجه ی مطلوب کمک بسزایی می کند.
نکات کلی؛ با یکی از دوستان و نزدیکان، هماهنگی لازم برای بازگرداندن شما به منزل و مراقبت از شما در طول یک الی دو روز بعد از جراحی را انجام دهید. به اندازه کافی استراحت کرده و یک رژیم غذایی نرمال را دنبال کنید. فعالیت کم باعث بروز مشکل یبوست می شود. میوه های خام را به رژیم غذایی تان اضافه کرده و مصرف مایعات را افزایش دهید. تا زمان صلاحدید پزشک، از مصرف آسپرین و محصولات حاوی این ماده دارویی خودداری کنید. برای چند هفته از نوشیدن الکل خودداری کنید. این ماده باعث احتباس مایعات می شود. سیگار نکشید. سیگار کشیدن فرایند بهبود را به تعویق انداخته و خطر برزو مشکلات و عوارض بعد از جراحی را افزایش می دهد. تا ۲ ماه بعد از جراحی لیفت صورت، انجام ورزش های سخت و فعالیت های جسمی سنگین ممنوع می باشد. شستشوی صورت از روز بعد از جراحی لیفت صورت مشروط به عدم استفاده از آب با درجه حرارت بالا مجاز است. دخانیات از جمله مواردی به شمار می روند که می توانند در فرآیند بهبودی و سرعت ترمیم زخم ها و خونرسانی پوست بصورت جدی اختلال ایجاد کنند؛ لذا توصیه می شود از حداقل دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل لیفت صورت از مصرف سیگار، قلیان و کلیه مواد دخانی بطور کامل اجتناب گردد. گاها بنا به تشخیص پزشک معالج ممکن است با هدف تخلیه خونابه ها از زیر پوست لوله هایی به نام درن در موضع جراحی قرار داده شوند. این لوله ها باید تا زمانی که پزشک معالج معین می نماید، در محل قرار داده شده باقی بمانند و سپس توسط خود پزشک خارج شوند. مراقبت های بعد از لیفت صورت از برش ها؛ ۴۸ ساعت بعد از جراحی می توانید حمام کنید. از بخار حمام و سونا در طول چند ماه اول بعد از جراحی خودداری کنید. از قرار دادن جای زخم ها در برابر نور خورشید، حداقل برای یک دوره ۱۲ ماهه خودداری کنید. همیشه از کرم های ضد آفتاب قوی ( SPF۳۰) استفاده کنید. برش ها را تمیز نگه دارید و آن ها را بر یک مبنای روزانه مورد نظارت قرار دهید تا دچار عفونت در ناحیه درمان نشوید. با قرار دادن ۲ بالش، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. تا زمان صلاحدید پزشک، موهایتان را سشوار نکشید. لطفاً اگر قصد دارید موهایتان را رنگ کنید، این کار را ۱هفته قبل از روند لیفتینگ صورت انجام دهید. در غیر اینصورت باید تا ۸ هفته بعد از جراحی دست نگه دارید. برای کمک به کاهش درد و تورم، از کمپرس یخ استفاده کنید. در طول دو روز بعد از جراحی، موهایتان را به آرامی شامپو بزنید. ناحیه بخیه زده شده را با ملایمت بشویید. بعد از برداشته شدن بخیه ها می توانید آرایش کنید، ولی بر روی نواحی برش، از محصولات آرایشی استفاده نکنید. به آرامی آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. در طول چند روز اول بعد از جراحی، درد به حداکثر رسیده و پس از آن بهبود می یابد. کبودی، تورم و بی حسی پوست در یک دوره ۱۰ الی ۱۴ روزه بهبود می یابد. شما در حالی به منزل باز می گردید که یک گن مخصوص برای وارد آوردن فشار لازم و پشتیبانی از ناحیه درمان، بر روی صورت شما قرار داده شده است. در طول ۱ الی ۲ ماه اول بعد از جراحی، ممکن است در ناحیه گردن، احساس گرفتگی کرده و نتوانید به راحتی گردن خود را به اطراف بچرخانید.


کلینیک دانش

نکات تکمیلی مراقبت های بعد از لیفت صورت

ورم بعد از عمل لیفت صورت؛ معمولا بعد از عمل لیفت، وجود درد، کبودی و ورم در ناحیه بخیه زده شده و پیرامون آن طبیعی است. معمولا پزشک شما داروهایی مانند مسکن و آنتی‌بیوتیک تجویز می کند که به کنترل درد و جلوگیری از عفونت بعد از جراحی کمک می کند. کشیدن درن‌ها: به طور معمول در جراحی‌های لیفتینگ عمده و وسیع‌تر مانند لیفت پوست شکم، ران، بازو، گردن و یا سینه، ممکن است درن یا همان لوله‌های خروج خونابه و ترشحات بدن در محل بخیه کار گذاشته می شود. این لوله‌ها کمک می کند تا خون و مایعات از زیر پوست خالی شود و ورم بعد از عمل کاهش یابد. معمولا بعد از بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت بعد از عمل لیفت، این درن‌ها برداشته می شود. کشیدن بخیه‌ها: اگر در عمل لیفت پوست از بخیه‌های جذبی استفاده شده باشد، نیازی به کشیدن نیست. با این حال معمولا از بخیه‌های غیر جذبی استفاده می شود، به ویژه در بخش‌هایی که تحرک بیشتری دارد و ممکن است بخیه جذبی توانایی لازم را در بسته نگه داشتن جای برش، نداشته باشد. در چنین مواردی بین هفت تا ده روز بعد از عمل، نخ‌های بخیه کشیده می شود. البته بر خلاف نظر عموم، این کار معمولا بدون هیچ درد و مشکلی انجام می شود و جای هیچ ترس و نگرانی نیست.
تسریع دوران نقاهت لیفت صورت؛ در اینجا چند نکته کلی برای بهبودی پس از لیفت صورت آورده شده است: حتی هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید. مولتی ویتامین مصرف کنید هیدراته بمانید و پروتئین کافی بخورید. از تمام پمادهایی که بهترین جراح پلاستیک صورت تجویز کرده، استفاده کنید. برش ها را تمیز و خشک نگه دارید. از برش ها و اسکارها در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید.
صورت بعد از جراحی لیفت چگونه به نظر می رسد؛ صورت برای چند هفته کبود و پف کرده است. در هفته سوم، احساس بهتری خواهید داشت. نتیجه نهایی به طور کامل در ماه ششم بعد از جراحی نمایان می شود.
سطح فعالیت من پس از لیفت صورت باید چگونه باشد؛ هر چه سریع تر، قدم زدن را شروع کنید. قدم زدن به کاهش تورم کمک کرده و خطر برزو لخته را کاهش می دهد. تا دو هفته بعد از جراحی، رانندگی نکنید. ممکن است زود خسته شوید. بنابراین، در طول هفته اول، استراحت کنید.


کلینیک دانش

سخن پایانی

مراقبت‌های بعد از لیفت پوست، در کاهش عوارض بعد از عمل لیفتینگ، سرعت بخشیدن به روند بهبودی و کاهش دوران نقاهت شما بسیار موثر است. پوست، بزرگ‌ترین اندام بدن شما است که از شما در برابر نفوذ عوامل بیماری‌زا محافظت می کند. همچنین اگر میزان لیفت پوست زیاد باشد، بهبود جای زخم و جوش خوردن محل بخیه‌ها نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. باید کمک کنید تا پوست به خوبی خود را بازسازی کند. همچنین پس از انجام لیفت، باید با روش‌های دیگری مثل پوشیدن گن‌های لاغری و طبی، کمک کنید تا پوست جمع شود و شما به نتیجه دلخواه از عمل لیفتینک خود برسید. همچنین در زمینه کاهش ورم و کبودی بعد از عمل که طبیعی نیز هست، استراحت کردن، تغذیه مناسب، مصرف داروها و انجام فعالیت‌های روزانه توصیه‌های مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید. با انجام مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت، از نتایج جراحی لذت ببرید و با خیال راحت در کوتاهترین زمان به زندگی عادی باز گردید. حال برای آنکه حق مطلب به خوبی ادا شود، برخی از متداول ترین پرسش های مربوط به این مبحث را بررسی می کنیم. بعد از لیفت صورت چگونه از محل برش خود مراقبت می کنید. بدون اعمال فشار زیاد، برش های خود را به آرامی با آب و صابون آنتی باکتریال یا پاک کننده صورت بشویید. سپس به آرامی آن را خشک کنید. می توانید این کار را تا سه بار در روز انجام دهید. اگر جراح پلاستیک شما آن را توصیه کرد، می توانید کمی پراکسید و سپس یک لایه سبک از پماد ضد باکتری استفاده کنید. سخت ترین روزهای بعد از لیفت صورت چه روزهایی است؟ در هفته دوم پس از جراحی، احتمالا همچنان تورم و کبودی در اطراف نواحی آسیب دیده خواهید داشت. برخی از بیماران احساس های عجیبی مانند گزگز، بی حسی یا گرفتگی را گزارش می کنند. این احساسات پس از لیفت صورت اتفاق می افتد و جای نگرانی نیست و پس از هفته دوم به طور کامل از بین می رود. آیا بعد از جراحی لیفت صورت می توانم به طور معمول غذا بخورم. اکثر بیماران پس از جراحی به رژیم غذایی عادی خود باز می گردند، اما خوردن غذاهای نرم که جویدن آن ها آسان است، از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. بهترین مراقبت از پوست بعد از لیفت صورت چیست. شما باید بعد از لیفت صورت: رطوبت پوست خود را حفظ کنید. به پوست خود زمان دهید تا بهبود یابد. از آرایش دوری کنید. از نور خورشید دوری کنید. چه مدت بعد از لیفت صورت می توانید موهای خود را بشویید. شما می توانید چهل و هشت ساعت پس از جراحی موهای خود را با شامپوی ملایم بشورید و دوش بگیرید. موهای خود را با باد سرد سشوار خشک کنید. در این زمان صورت و گردن خود را به آرامی بشویید.

دریافت مشاوره از متخصص پوست و مو

اگر به دنبال رزرو نوبت برای دریافت خدمات درمانی پوست و مو، زیبایی پوست و مو و لاغری هستید، می توانید ثبت درخواست نموده و با مشاوره رایگان ما با خیالی آسوده نوبت خود را رزرو نمایید.